Nejčastější dotazy

Desatero pro používání auta z Driveta.
Dokumentace

V Driveto deskách najdete všechny dokumenty k vozidlu, včetně nejdůležitějších kontaktů. Je to vlastně taková Drivetí wikipedia. Když nevíte, co dělat - mrkněte do desek.

Fakturace

Pořádek dělá přátelé. Proto od nás čekejte výzvu k úhradě měsíčního nájmu vždy první den v měsíci. Kdybyste ji náhodou ve své poště nenašli - zavolejte. Po uhrazení vám zpět pošleme fakturu, která slouží jako daňový doklad.

Kouření

Kouření v autě je zakázáno. Při kouření může snadno dojít k poškození interiéru. Navíc zápach z cigaret či elektronických cigaret se v autě nějakou dobu drží. Mějte na paměti, že vůz po vás může sloužit ještě někomu dalšímu.

Limit kilometrů

Auta mají stanovený maximální počet kilometrů a ten je třeba pozorně hlídat! Driveto má tu výhodu, že můžete vůz kdykoliv vrátit. Proto zobrazujeme pro lepší orientaci i průměrný měsíční nájezd. Nestačí vám kilometry? Potřebujete jednorázově na dlouhou cestu? Zavolejte nám a vymyslíme to!

Tankování

Jsme jenom lidi. Natankovat benzín do dieselu není nic příjemného, ale dá se to vyřešit. Jakmile si to uvědomíte, volejte!

Kontrola servisního protokolu

Garanční servisní prohlídky máte v ceně pronájmu. Až to bude třeba, zajedete do jednoho z našich smluvních servisů. Vždy si důkladně prostudujte dokumenty, které v servisu dostanete k podpisu, ať vás nepřekvapí nečekaný náklad, který je nad rámec měsíčního nájemného. Když si nebudete jistí, volejte!

Servisní úkony nad rámec

I když chceme, abyste se k autu chovali jako vlastnímu, nezapomeňte, že jakékoliv úpravy, montáže či demontáže můžete provést jen po konzultaci s námi. Difuzor, zadní křídlo nebo samolepka "turbo" možná vypadají efektně, ale nezrychlí vás. Úpravy provedené bez našeho vědomí mohou být pokutovány.

Přezouvání pneumatik

U vybraných vozidel je přezutí i uskladnění pneu zahrnuto v měsíčním nájmu. Na termín přezouvání vás vždy s předstihem upozorníme mailem. Pak se stačí pouze objednat do jednoho z partnerských pneuservisů, jejichž seznam obdržíte při převzetí auta.

Nehody

Předně zkontrolujte, zda jsou všichni v pořádku a poté nám hned volejte! Pro větší pravděpodobnost rychlého a kladného vyřízení škody ze strany pojišťovny je vždy vhodné kontaktovat i Policii ČR. Pojišťovny dbají na oficiální dokument a ve vlastním zájmu se tak vyhnete pozdějším nepříjemnostem.

Přestupky

To se občas stane. Nejsme soudci ani úředníci a o zavinění nerozhodujeme. Pokuta je vždy uhrazena provozovatelem vozidla. My ji pouze přeposíláme k osobě, která s námi uzavřela smlouvu. Proto raději nohu z plynu a parkujte v klidu.

Kolik kilometrů můžu s autem najet?

Každé auto z Driveta má stanovený roční počet kilometrů, které může najet. Protože se nevážete a auto můžete kdykoliv vrátit, zobrazujeme u nabídek i průměrný měsíční nájezd. Kilometry se dají meziměsíčně převádět, takže pokud jeden měsíc najedete méně, než je stanovený limit, můžete kilometry dojet v některém z následujících měsíců, ve kterých máte auto v podnájmu.

Příklad: Roční nájezd auta je 20 000 km ročně. Průměrný měsíční nájezd je tedy 1 666 km. V případě, že první měsíc najedete 1 000 kilometrů, tak v dalším můžete najet až 2 332 km. Důležité je, aby při vrácení auta odpovídal celkový nájezd počtu měsíců, ve kterých bylo auto v podnájmu, krát povolený měsíční nájezd.

Kde si auto vyzvednu?
Auto si vyzvednete v našem zákaznickém centru v Praze OC Butovice. Termín s vámi domluví naše Zákaznické centrum. Auto bude vždy perfektně vyčištěno a připraveno k provozu, na vás je jen podepsání protokolu o stavu vozidla a můžete vyrazit.

Předání a vrácení vozu je možné v pondělí – pátek 9:00 – 17:30.
Kam mohu na servis a kam ne?
Auta je možné servisovat v široké síti autorizovaných i neautorizovaných servisů po celé ČR - vždy však záleží na konkrétní situaci. V případě, že potřebujete navštívit servis (ať již kvůli garanční prohlídce nebo kvůli poškození auta), nás kontaktujte a společně vybereme vhodný servis.
Kdo může auto řídit?
U firem může auto řídit zaměstnanec, kterému dá povolení jednatel uvedený ve smlouvě. U OSVČ a soukromých osob je to automaticky i rodinný příslušník. V ostatních případech je zapotřebí našeho písemného souhlasu. Pamatujte, že za auto ručí vždy osoba uvedená na smlouvě a to i v případě, že auto půjčíte někomu blízkému.
Co je startovací poplatek a k čemu slouží?
Startovací poplatek je jednorázová nevratná platba. Díky němu můžeme nabídnout výhody flexibilního operativního leasingu jako 2 doklady pro schválení, vrácení auta bez penalizací nebo pokut za předčasné ukončení smlouvy - a to kdykoliv po dobu trvání podnájmu. V případě, že si auto ponecháte delší dobu, můžeme startovací poplatek rozmělnit na velice nízkou měsíční částku. Startovací poplatek se váže vždy k jednomu vozu.
Co všechno si hradí zákazník sám?

Součástí měsíčního nájmu za vůz z Driveta jsou vždy i vedlejší náklady spojené s provozem. V částce je totiž zahrnuto povinné ručení, havarijní pojištění s 5% spoluúčastí a garanční servisní prohlídka. U vybraných vozidel je součástí částky i druhá sada pneumatik včetně jejich přezutí i uskladnění.

Na autě je řada věcí, které označujeme jako spotřební materiál a náklady spojené s výměnou nejsou zahrnuty v ceně pronájmu a zákazník si je hradí sám. Jedná se především o:

  • Gumičky do stěračů
  • Provozní kapaliny
  • Brzdy
  • Defekty

Více informací se dočtete v článku na našem blogu.

Jaké má auto pojištění?
Všechna naše auta mají povinné ručení a standardní havarijní pojištění s 5% spoluúčastí (minimálně 5 000 Kč). Auta nemají pojištění čelního skla, pojištění proti poškození hlodavci ani další příplatková pojištění. Havarijní pojistka Vás tak kryje před zaviněnou i nezaviněnou dopravní nehodou, poškozením vozu bez viníka, přírodními živly, pádem cizího předmětu na vozidlo nebo například střetem se zvěří.
Kolik dostanu klíčů k autu?
K autu poskytujeme jeden klíč. Druhý zůstává uložen u nás v Drivetu. Další klíč si můžete na vlastní náklady přidělat, ale je k tomu potřeba našeho souhlasu. Při vrácení auta je nutné vrátit všechny, tedy i dodatečně vyrobené klíče. V případě nutnosti (například jako druhý klíč na dovolenou) poskytujeme k zapůjčení druhý klíč, pouze ale na dobu maximálně 14 dní s vratnou kaucí 8 000 Kč. V případě ztráty primárního klíče, poskytujeme klientovi rezervní klíč na dobu nezbytně nutnou.
Co mám udělat, když si vyberu auto?
Je to jednoduché - v detailu nabídky auta, které se vám líbí, stačí kliknout na tlačítko "Nezávazně poptat" a vyplnit krátký formulář. Naše zákaznické centrum vás bude během krátké doby kontaktovat a detailně s vámi projde informace o autě a vysvětlí, jak to funguje.
Kdo může využít nabídku Driveta?

Autem z Driveta můžou jezdit občané České republiky nebo cizinci s trvalým či přechodným pobytem v České republice a společnosti se sídlem v České republice.

I když děláme vše pro to, aby autem z Driveta mohl jezdit každý, bohužel jej nemůžeme poskytnout osobám v exekuci/insolvenci nebo mladším 25 let.

Co je obsahem měsíčního pronájmu?
Povinné ručení, havarijní pojištění s 5% spoluúčastí (minimálně 5.000,-), garanční servisní prohlídky a letní pneumatiky. U vybraných vozidel jsou součástí částky i zimní pneumatiky včetně jejich přezutí i uskladnění.
Jaké doklady a dokumenty jsou potřeba pro získání auta?
Standardně nám stačí u soukromých osob a OSVČ pouze dva doklady (občanský a řidičský průkaz) a výpis z účtu za poslední 3 měsíce. U firem stačí dva doklady jednatele a IČO. Na základě těchto dokumentů provedeme rychlou kontrolu, zda vám auto můžeme dát do podnájmu. Ve výjimečných případech po vás budeme chtít dodatečné informace nebo dokumenty.
Můžu chtít jiný nájezd nebo výbavu?
Bohužel změna konfigurace auta není možná. Výbavy i nájezdy jsou fixní, protože jedině tak je možné zajistit výhodnou cenu podnájmu a dodání auta do několika pracovních dnů. Průměrný měsíční nájezd aut z Driveta je uveden v detailu nabídky. Standardní roční nájezd je od 15 do 30 000 km, které jsou rozpočítané do měsíců.
Kdy budu moct s autem jezdit?
Nikdy nebudete muset na auto čekat déle, než je nezbytně nutné. Náš schvalovací proces trvá pár hodin. Pokud v jakékoli fázi procesu nenastane komplikace, s autem můžete jezdit do několika pracovních dnů od podpisu smlouvy a zaplacení startovacího poplatku.
Jsou všechna auta od Driveta nová?
Driveto nabízí auta nová i zánovní. Všechna jsou v perfektním technickém i vizuálním stavu a veškeré informace o stavu a nájezdu auta vám řekneme při kontaktu se Zákaznickým centrem před podpisem smlouvy.
Mohu auto před předáním vidět?
Veškeré informace o autě se dozvíte v detailu nabídky a vždy dostanete maximum informací od Zákaznického centra Driveta. Většina auta má také vlastní fotografie, takže to, co je vidět v detailu nabídky, odpovídá reálné podobě auta. V garážích obchodního centra Galerie Butovice máme vystaveny desítky vozů, které jsou z většiny k dispozici do 72 hodin. Na ně se můžete přijít podívat i osobně.
Jak probíhá předání auta?
Auto si vyzvednete v našem zákaznickém centru v Praze OC Butovice. Termín s vámi domluví naše Zákaznické centrum (auta předáváme v pondělí – pátek 9:00 – 17:30). Auto bude vždy perfektně vyčištěno a připraveno k provozu, na vás je jen podepsání protokolu o stavu vozidla a můžete vyrazit.
Kdy budu platit startovací poplatek?
Po podpisu smlouvy obdržíte výzvu k úhradě startovacího poplatku. Smlouva je platná až po zaplacení startovacího poplatku a platba musí být provedena vždy před převzetím vozu.
Jsou auta z Driveta polepená reklamou?
Nebojte se, nejsou. Auto od nás dostanete tak, jak ho vidíte na obrázcích. Před předáním ho pečlivě čistíme a jediným označením je decentní 9 cm samolepka na zádi každého auta.
Desatero pro používání auta z Driveta.
Dokumentace

V Driveto deskách najdete všechny dokumenty k vozidlu, včetně nejdůležitějších kontaktů. Je to vlastně taková Drivetí wikipedia. Když nevíte, co dělat - mrkněte do desek.

Fakturace

Pořádek dělá přátelé. Proto od nás čekejte výzvu k úhradě měsíčního nájmu vždy první den v měsíci. Kdybyste ji náhodou ve své poště nenašli - zavolejte. Po uhrazení vám zpět pošleme fakturu, která slouží jako daňový doklad.

Kouření

Kouření v autě je zakázáno. Při kouření může snadno dojít k poškození interiéru. Navíc zápach z cigaret či elektronických cigaret se v autě nějakou dobu drží. Mějte na paměti, že vůz po vás může sloužit ještě někomu dalšímu.

Limit kilometrů

Auta mají stanovený maximální počet kilometrů a ten je třeba pozorně hlídat! Driveto má tu výhodu, že můžete vůz kdykoliv vrátit. Proto zobrazujeme pro lepší orientaci i průměrný měsíční nájezd. Nestačí vám kilometry? Potřebujete jednorázově na dlouhou cestu? Zavolejte nám a vymyslíme to!

Tankování

Jsme jenom lidi. Natankovat benzín do dieselu není nic příjemného, ale dá se to vyřešit. Jakmile si to uvědomíte, volejte!

Kontrola servisního protokolu

Garanční servisní prohlídky máte v ceně pronájmu. Až to bude třeba, zajedete do jednoho z našich smluvních servisů. Vždy si důkladně prostudujte dokumenty, které v servisu dostanete k podpisu, ať vás nepřekvapí nečekaný náklad, který je nad rámec měsíčního nájemného. Když si nebudete jistí, volejte!

Servisní úkony nad rámec

I když chceme, abyste se k autu chovali jako vlastnímu, nezapomeňte, že jakékoliv úpravy, montáže či demontáže můžete provést jen po konzultaci s námi. Difuzor, zadní křídlo nebo samolepka "turbo" možná vypadají efektně, ale nezrychlí vás. Úpravy provedené bez našeho vědomí mohou být pokutovány.

Přezouvání pneumatik

U vybraných vozidel je přezutí i uskladnění pneu zahrnuto v měsíčním nájmu. Na termín přezouvání vás vždy s předstihem upozorníme mailem. Pak se stačí pouze objednat do jednoho z partnerských pneuservisů, jejichž seznam obdržíte při převzetí auta.

Nehody

Předně zkontrolujte, zda jsou všichni v pořádku a poté nám hned volejte! Pro větší pravděpodobnost rychlého a kladného vyřízení škody ze strany pojišťovny je vždy vhodné kontaktovat i Policii ČR. Pojišťovny dbají na oficiální dokument a ve vlastním zájmu se tak vyhnete pozdějším nepříjemnostem.

Přestupky

To se občas stane. Nejsme soudci ani úředníci a o zavinění nerozhodujeme. Pokuta je vždy uhrazena provozovatelem vozidla. My ji pouze přeposíláme k osobě, která s námi uzavřela smlouvu. Proto raději nohu z plynu a parkujte v klidu.

Co vše měsíční pronájem zahrnuje?
Do splátky jsou zahrnuty veškeré náklady na provoz auta s výjimkou paliva, provozních kapalin (např. voda do ostřikovačů) a drobných dílů (např. gumičky stěračů). Máte tedy jistotu fixních nákladů po celou dobu podnájmu. Povinné ručení, havarijní pojištění, u vybraných vozidel i zimní pneumatiky s přezouváním a uskladněním, garanční servisní prohlídky, rozhlasový poplatek apod., to vše je v ceně zahrnuto.
Jak budu za auto platit?
Každý měsíc vám na kontaktní e-mail zašleme periodickou výzvu k úhradě nájmu se splatností 14 dní. Po uhrazení zašleme zpět fakturu, která slouží jako daňový doklad. Přehled všech faktur najdete v zákaznickém profilu, kde máte i možnost platit pohodlně platební kartou.
Kolik můžu s autem najet?
Každé auto má průměrný měsíční nájezd uveden v detailu nabídky. Průměrný měsíční nájezd vychází z celkového ročního nájezdu (běžně 20 000 km ročně = 1 666km měsíčně). Protože auto můžete kdykoli v průběhu vrátit, je uveden průměrný nájezd za měsíc. Nezáleží na tom, jestli jeden měsíc najedete 500 kilometrů a další měsíc 2 500. Pokud byste auto za zmíněné dva měsíce vrátili, najeli jste 3 000 km, což je v uvedeném limitu.
Jak je to se servisem a pneumatikami?
Garanční prohlídky a běžnou údržbu auta řeší Driveto a jsou součástí měsíčního nájmu. Výjimkou je pouze běžné dolévání provozních kapalin jako je voda do ostřikovačů, případně u některých aut AdBlue. Auta jsou zároveň v záruce, nečekají vás tedy žádné nenadálé výdaje. U vybraných vozidel jsou součástí i zimní pneumatiky s přezouváním a uskladněním - rozhodně je nedostanete v kufru vozidla. Druhá sada pneu je vždy uložena u našich smluvních pneuservisů. Pokud dojde k předčasnému opotřebení některých součástí (například opotřebované brzdy již při nájezdu pod 30 tisíc kilometrů) kvalifikovaný pracovník servisu případ posoudí a dohodne s vámi další postup. Jakékoliv další opotřebení způsobené neadekvátním chováním, spadá už do klasického servisu a je třeba náklady zaplatit.
Auto má poruchu, co mám dělat?
V případě, že porucha znemožňuje nebo silně komplikuje další pokračování v jízdě, kontaktujte asistenční linku, jejíž číslo je uvedeno v Driver Setu, který dostanete při předání auta. Pokud se jedná o drobnou závadu, která umožňuje bezpečný provoz auta, stačí se objednat na servis, kde vám auto opraví. Pokud si nevíte rady, vždy nám zavolejte a společně vše vyřešíme.
Měl jsem nehodu, co mám dělat?
Předně zkontrolujte, zda jsou všichni v pořádku a poté nám hned volejte! Pro větší pravděpodobnost rychlého a kladného vyřízení škody ze strany pojišťovny je vždy vhodné kontaktovat i Policii ČR. Pojišťovny dbají na oficiální dokument a ve vlastním zájmu se tak vyhnete pozdějším nepříjemnostem. Pokud je auto nepojízdné, kontaktujte asistenční linku na čísle, které je uvedeno v Driver Setu, naši kolegové vám poradí, co dále. V každém případě nám dejte vždy vědět a s postupem vám poradíme.
Potřebuji přezout pneumatiky.
U vybraných vozidel je přezutí i uskladnění zimních pneumatik zahrnuto v měsíčním nájmu. Na termín přezouvání vás vždy s předstihem upozorníme mailem. Pak se stačí pouze objednat do jednoho z partnerských pneuservisů, jejichž seznam obdržíte při převzetí auta. Samozřejmě nám můžete zavolat a my vám řekneme, do jakého pneuservisu můžete s autem zajet.
Blíží se servisní interval, co mám dělat?
V průběhu provozu jste zodpovědní za to, že auto bude řádně servisováno dle plánu stanoveného výrobcem. Servisní garanční prohlídka je zahrnuta v měsíčním pronájmu. Vám stačí pouze objednat se do jednoho z našich partnerských servisů, pro jejichž seznam stačí zavolat na naši zákaznickou linku na čísle +420 790 285 632 nebo na e-mailu zakaznik@driveto.cz.
Mohu si auto dodatečně upravit?
I když chceme, abyste se k autu chovali jako vlastnímu, je zakázáno provádět jakékoliv úpravy, montáže či demontáže. Ty úkony můžete provést jen po konzultaci s námi. Difuzor, zadní křídlo nebo samolepka "turbo" možná vypadají efektně, ale nezrychlí vás. Úpravy provedené bez našeho vědomí mohou být pokutovány. Například montování vlastních repro soustav, úpravy výfuku atp.
Musím platit pronájem i během doby, kdy je auto v servisu?
Ano. Flexibilní operativní leasing neznamená, že za auto platíte jen když s ním jezdíte. Proto je nutné hradit pravidelné měsíční nájemné i když je vůz odstaven například kvůli poškození. Samozřejmě nás vždy o nutnosti servisu informujte. Je to důležité pro rychlejší řešení a případné reklamace oprav.
Mohu si k autu připlatit další pojištění?
Bohužel dodatečná pojištění k autu nejsou možná.
Poskytujete náhradní vozidlo v případě servisu?
V rámci našich pojištění bohužel neposkytujeme náhradní auto v případě servisu. Připomínáme, že flexibilní operativní leasing neznamená, že za auto platíte jen když s ním jezdíte. Proto je nutné hradit pravidelné měsíční nájemné, i když je vůz odstaven například kvůli poškození.
Jaký servis je v ceně nájmu?

Nájem zahrnuje garanční servis, který se provádí obvykle po 15 až 30 tisíc najetých km. V rámci garančního servisu je v ceně výměna motorového oleje a filtru a olej v převodovce. V případě potřeby také výměna vzduchového filtru, kabinového filtru a palivového filtru. Podle stavu se doplňují kapaliny a kontrolují důležité součásti vozidla dle předpisů výrobce (brzdy, tlumiče, čepy, klimatizace atd.). Garanční servis zahrnuje pouze kontrolu. Následná výměna kotoučů, brzdových destiček či tlumičů už nespadá do garance. Tyto díly jsou však standardně dimenzované, aby vydržely minimálně 3 roky používání.

Více informací o garanční prohlídce najdete na našem blogu.

Co mám dělat, když chci auto vrátit a nebo vyměnit za jiné?

Kdykoli v průběhu podnájmu auta se můžete rozhodnout pro jeho ukončení nebo výměnu. Stačí napsat nebo zavolat na naše Zákaznické centrum +420 790 285 632, které je vám k dispozici pondělí – pátek 9:00 – 17:30. S výměnou nebo vrácením vám bude celou dobu k ruce. Celý proces s vámi projdeme a zašleme vám potřebné formuláře.

Při výměně auta za jiné je třeba podepsat dodatek k původní smlouvě. Stávající auto si převezmeme v našem zákaznickém centru v Praze OC Butovice, kde proběhne jeho prohlídka. Při převzetí nového auta budete opět platit startovací poplatek.

Při vrácení auta bez výměny za jiné probíhá výpověď prostřednictvím e-mailu, který zákazník odešle na adresu zakaznik@driveto.cz. Výpovědní doba 30 dní běží ode dne odeslání žádosti zákazníkem. Po odeslání e-mailu se do 48 hodin ozve zástupce Driveta, který domluví detaily vrácení. Auto je nutné osobně dovézt a absolvovat prohlídku při vrácení. Nezapomínejte, že auto nám musíte vrátit umyté a uklizené.

Všechny důležité body k vracení vozu jsme shrnuli do videa.

Auto nám vraťte uklizené.

Než nám auto vrátíte, zkontrolujte, že je umyté a uklizené. Díky tomu bude proces vrácení trvat v řádech minut. Když vrátíte auto špinavé a znečištěné, o vyčištění se postaráme my, ale na vaše náklady.

Všechny důležité body k vracení vozu jsme shrnuli do videa.

Kolik zaplatím při vrácení vozu? Je potřeba při vrácení auta něco doplácet?

Při vrácení zákazník doplácí pouze v případě, že je auto poškozené nebo je překročený stanovený limit najetých kilometrů. Běžné opotřebení a drobné škrábance neřešíme. Pokud máte podezření, že je auto poškozené, je dobré nám zaslat fotografie potenciálních poškození, abychom celý proces vrácení urychlili a mohli jsme vám rovnou navrhnout řešení nebo pomoci v případě opravy.

Všechny důležité body k vracení vozu jsme shrnuli do videa.

Může se stát, že mi Driveto v průběhu podnájmu auto vymění?
Ano, auta máme na předem určenou dobu. Může se tedy stát, že bude auto nutné vyměnit. Na tuto skutečnost však budete vždy s dostatečným předstihem upozorněni a Driveto vám garantuje, že výměnou dostanete auto stejné nebo vyšší třídy. Při stejné třídě neplatíte žádný další startovací poplatek, při vyšší pouze rozdíl oproti již zaplacenému startovacímu poplatku. Pokud byste o nové auto neměli zájem, můžete podnájem samozřejmě ukončit.

1 000 Kč sleva pro vás

Zavřít