Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo AT 4WD

Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo AT 4WD

24. 6. 2018

Doba se mění a společně s tím se někdy člověk nestačí divit, co vše dnešní automobilky nabízí. Tak například ještě před deseti lety by nikoho nenapadlo, že Mitsubishi někdy skončí s výrobou modelu Eclipse. Jenže znáte to... Nikdy neříkej nikdy. A tak se stalo to, že v roce 2018 můžeme opět v nabídce vídat stejnojmenný model. Jenže vlastně ne tak docela. Do jisté míry tady překáží dodatek Cross, který naznačuje jistou změnu. A tou je fakt, že vůz již není sportovním kupé, nýbrž pětidvéřovým crossoverem s délkou 4405 mm. Ano, legendární sportovní dvoudvéřák se přetransformoval do menšího bratra modelu ASX.

Konkurent pro Nissan Qashqai nebo Škodu Karoq přišel s typem zádě připomínající BMW X6. Možná zadní profil připomínající vozy kupé má být jistým odkazem na původní Eclipse. Hlavně v nápadném metalickém červeném laku pak vynikly ostré hrany japonské novinky. Příď dostala masku Dynamic Shield a velmi dobře vypadající hlavní světlomety s možností Full LED technologie. Trošku unikatním prvkem je pak zadní stěrač, jenž jen ukryt ve vrchní části horní hrany okna.

A jak to vypadá s kabinou novinky? Testováno bylo nejvyšší provedení Instyle, které disponuje sedmipalcovým dotykovým středovým displejem. Po vzoru Lexusu NX se navíc u voliče automatické převodovky nacházela dotyková ploška. Ta slouží pro ovládání palubního systému, přičemž reakce na dotyk jsou přesné a snad jen pochopení pohybu v systému zabere začátečníkům nějakou tu minutu. Ale pozor, Mitsubishi se rozhodlo pro ignoraci navigačního systému. Zkrátka a jednoduše, navigaci pro Eclipse Cross nedostanete ani za tučný příplatek. Vystačit si musíte s mobilní konektivitou a vaším datovým tarifem.

S vnitřním prostorem pro posádku to je v Eclipse Cross tak nějak rozporuplné. Zatímco vpředu je místa dostatek a za volant se posadí naprosto v pohodě i 190 cm vysoký člověk, vzadu je to o poznání horší. Především nad hlavou je to díky zkosené střeše nic moc. Prakticky se sem naprosto v pohodě vejde 175 vysoká dvojice cestujících. Kdo bude mít nad tuto hranici, pozná měkkost stropního čalounění. Naopak pochválit lze objem kufru. V základu totiž Eclipse Cross poskytuje 341 až 448 litrů (lze posouvat zadní sedačky až o 20 cm). Za příplatek 3890 Kč lze objednat sadu na zvětšení objemu, která dokáže vykouzlit dalších 83 litrů a odstraní dvojitou podlahu.

Trošku s podivem se pak díváme na nabídku motorizací. V podstatě si každý zájemce o vůz může vybrat výhradně benzinovou jednapětku s turbodmychadlem a výkonem 163 koní. Až teprve letos na podzim má dorazit naftový čtyřválec 2.2 DiD, jenž nabídne 150 koní a možnost pohonu všech kol. Námi testovaný benzin byl naštěstí spárován s automatickou převodovkou CVT, což v základu znamená přítomnost pohonu všech kol S-AWC. Možná vás potěší i skvělý točivý moment 250 Nm, který je dostupný již od 1500 ot./min. Motor má dostatek síly utáhnou i plně naložený vůz a je jedno, zda zrovna jedete po rovince nebo do táhlého stoupání. Automat je zde příjemným společníkem a snad jen pro sportovnější jízdu zde chybí pádla pro řazení.

Dost nás na Eclipse Cross překvapil podvozek. Jeho tuhost je totiž poměrně značná a je otázkou, zda je to dobře či nikoliv. Zatímco na ostrých nerovnostech se do kabiny dostane citelná rána od tlumičů, na okreskách se vůz naklání jen minimilně a skvěle drží zvolenou stopu. Vzadu je navíc víceprvkové zavěšení typu Multilink, se kterým je jízdní komfort na horších silnicích na dobré úrovni. Vůz nikam zbytečně neodskakuje, jenže zvukový doprovod tlumičů a pružin je k "nezaplacení".

V otázce spotřeby je verze s automatem a pohonem všech kol žíznivější, než sesterské provedení s manuálem a předním pohonem. Nám se povedlo v průměru jezdit za 7 litrů na 100 km, což je dle nás možná tak akorát. Pro úspornější řidiče přijde letos již zmíněná naftová "dvadvojka". Ve výsledku je pak Mitsubishi Eclipse Cross středne velkým crossoverem, který se neztratí v davu. Nabízí nepřehlédnutelný design, solidní výbavu, skvělý pohon všech kol a dostatek výkonu pro všechny možné situace. A nevýhody? Chybějící pádla pod volantem u automatu CVT, méně místa nad hlavami cestujících vzadu a nemožnost objednat plnotučný navigační systém.

Nabídky na operativní leasingy na vozy značky Mitsubishi hledejte u nás na Driveto.cz.