Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 2WD (2018)

Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo 2WD (2018)

19. 8. 2018

Máte rádi japonská auta, značku Mitsubishi a přitom vás nezajímá Outlander ani ASX? Pak by se vám mohl líbit nový pětidvéřový crossover Eclipse Cross. Jedná se o protivníka Nissanu Qashqai, jenže oproti němu přichází s karoserií podobnou BMW X6. Zadní profil připomínající vozy kupé má být jistým odkazem na původní Eclipse, ale ve skutečnosti s ním nemá absolutně nic společného. 

Koukáme zde na středně velkého bratra modelu ASX, který je vlastně podstupněm pro plnotučné SUV s označením Outlander. Příď tak dostala masku Dynamic Shield a velmi dobře vypadající hlavní světlomety s možností Full LED technologie. Trošku unikatním prvkem je pak zadní stěrač, jenž jen ukryt ve vrchní části horní hrany okna.

Testovaný kus tentokrát postrádal nějakou extra výbavu, tudíž jsme se mohli poprvé podívat na to, jak to vypadá v případě levnější konfigurace. A víte co? Není to žádná tragedie. Palubní deska je zpracována přehledně, řidič zde zbytečně dlouho nepátrá po různých ovládacích prvcích a v látkových sedačkách se sedí příjemně. Nabízejí sice podprůměrné boční vedení, ale na druhou stranu dostatečně podepřou stehna a nejsou přehnaně tvrdá. Za volant se posadí naprosto v pohodě i 190 cm vysoký člověk, vzadu je to díky zkosené střeše o poznání horší. Kdo měří více jak 175 cm, bude se zde cítit značně stísněný.

Naopak pochválit lze objem kufru. V základu totiž Eclipse Cross poskytuje 341 až 448 litrů (lze posouvat zadní sedačky až o 20 cm). Za příplatek 3890 Kč lze objednat sadu na zvětšení objemu, která dokáže vykouzlit navíc dalších 83 litrů, čímž přijdete o dvojitou podlahu. Jak už jsme zde jednou zmínili, aktuálně Mitsubishi nabízí pro tento model výhradně benzinovou jednapětku s turbodmychadlem a výkonem 163 koní. Až na podzim má dorazit naftový čtyřválec 2.2 DiD s výkonem 150 koní a pohonem všech kol. Nás se tentokrát týkala specifikace s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy.

Pohonná jednotka nabízí točivý moment 250 Nm, který je dostupný již od 1500 ot./min. Motor má dostatek síly utáhnout i plně naložený vůz a je jedno, zda zrovna jedete po rovince nebo do táhlého stoupání. Oproti automatu se s manuálem dočkáte podstatně živější jízdy a lepšího přenosu výkonu na silnici ve smyslu, že automat leckdy pár koní výkonu prostě "ukryje". Pochvalu si od nás Eclipse Cross odnáší za výborně naladěný podvozek. Jeho tuhost je sice poměrně značná, čímž se na ostrých nerovnostech dočkáte citelných rán od tlumičů, jenže na okreskách se vůz naklání jen minimálně a skvěle drží zvolenou stopu. O vyladěnější jízdní projev se pak stará i víceprvkové zavěšení typu Multilink vzadu.

Největší rozdíl mezi verzí s automatem a manuálem je vlastně požitek z jízdy. Sportovně naladění řidiči si budou moci s manuálem více vychutnat dovádění na okreskách, na dálnici se dočkáte lepšího pružného zrychlení a celkově jste s vozem více spojeni. Automat vám sice v kombinaci s pohonem 4x4 dodá více jistoty a jízdního komfortu, ale taková specifikace se bude hodit jen pro ženy, aktivní důchodce nebo mladé začínající řidiče. Každopádně Eclipse Cross je dobrou alternativou k zavedené evropské konkurenci a nabízí skvělou výbavu a svižný motor. Ten si přitom nárokuje v průměru jen 6.5 litru na 100 km, což je i naše výsledná spotřeba za dobu testu.