Jsou lepší tekuté sněhové řetězy, nebo je lepší sázet na poctivou klasiku?

27. 12. 2018

Víte o tom, že kromě klasických kovových sněhových řetězů existuje i jejich tekutá varianta ve spreji? Právě na ní se podívali pracovníci organizace ADAC a jejich výsledky jsou vskutku zajímavé. Kdy jindy se na toto téma zaměřit, než teď, kdy je hlavně na horách bohatá sněhová pokrývka a spousta z nás se sem vydá oslavit konec letošního roku. Pro bezpečné dojetí do cíle je potřeba pořádné zimní obutí, správná chladící kapalina v motoru a hlavně ve vyšších polohách i zmíněné řetězy. Jenže ti z vás, kdo je někdy nasazovaly, určitě vědí, kolik práce s tím ve výsledku je. Komu se chce v tuhé zimě a sněhové vánici běhat kolem vozu a horko těžko nasazovat na každé kolo řetěz tak, aby správně plnil svou funkci? Možná z toho důvodu existují firmy, jenž nabízí mnohem jednodušeji aplikovatelnou variantu.

Defacto se jedná o sprej, kterým je potřeba rovnoměrně postříkat dezén pneumatiky. Po krátké době se z nastříkané kapaliny stane drsný hrubý "povlak". Ten má pomoci při jízdě v hlubším sněhu, popřípadě na náledí. Jenže jak ukazuje následující video, vše není tak růžové, jak se na první pohled zdá. Podle pracovníků firmy ADAC tekutá forma řetězů opravdu pomůže, jenže sotva na pár desítek metrů. Ve výsledku byste tak museli každých 30 až 50 metrů zastavit a sprej použít znovu a znovu... Díky tomu je zřejmé, že na tuhle věc se nelze spoléhat a poctivá klasika v podobě kovových řetězů s různými způsoby instalace je mnohem lepší. Navíc, v posledních letech se vyrábějí tak dobré zimní pneumatiky, že nejlepší modely z dílen světoznámých značek zvládnou i opravdu drsné podmínky a řidič má tak mnohem méně starostí.