Konec naftových motorů? Další přední výrobce s nimi přestal počítat

16. 10. 2018

Francouzský koncern PSA se celkem nedávno nechal slyšet, že postupně přestává počítat s naftovými motory. Zatím je vše dočasné a situace se může změnit s postupně se měnícím trhem. "Rozhodli jsme se pozastavit vývoj technologií pro dieselové motory. Uvidíme, co se bude dít dál", to řekl pro britský magazín Autocar produktový ředitel značky Peugeot, Laurent Blanchet. V podstatě jde o to, že PSA čeká, jak se vlastně vyvine trh s dieselovými motory. Dobré pověsti dieselů nepomohla ani kauza Dieselgate, ve které se falšovaly údaje o emisích, spotřebách a hodně zákazníků se tehdy od nafty odklonilo.

"Pokud se v letech 2022 či 2023 bude podíl dieselů pod pět procent, vývoj ukončíme úplně. Pokud stále bude oscilovat kolem 30 procent, je to jiný příběh," říká dále Blanchet. A pokud by k tomu opravdu došlo, máme tady velký zvrat na poli nafťáků. Peugety a Citroeny s motory HDI (aktuálně BlueHDI) jsou totiž proslulé svou neskutečnou úsporností a kultivovaností. Málo která značka jim v tomto oboru mohla konkurovat a až v posledních letech jí na paty šlape snad jen Honda se svou vynikající jednotkou i-DTEC. I Japonci se však postupně od nafty uchylují k jiným typům pohonu. Sami jsme zvědavi, jak tohle vše dopadne a zda se naftový motor nestane za pár let pouhou vzpomínkou.