Rekonstrukce D1 je zpět, co nás čeká?

25. 2. 2020

Možná se vám zdá, že práce na dálnici D1 nikdy nepřestaly, ale byla zimní přestávka, která skončila v sobotu 22. 2.. A tak se dělníci a stroje vrací a s nimi i omezení.

První práce začnou 29. 2. v noci na 1. 3. bouráním dvou dálničních nadjezdů u Humpolce, což s sebou přinese výrazné omezení provozu. Ale pokud se vše stihne, demolice proběhne jen v noci a tak se dotkne malého počtu řidičů. Omezení však v úseku bude trvat déle.

Dle Ministerstva dopravy ČR zůstanou vždy během modernizace zachovány dva pruhy v obou směrech, jen budou klasicky užší a s omezenou rychlostí. A se systémem úsekového měření rychlosti.

Taková zúžení nás budou čekat na úseku od sjezdu 21 Mirošovice v podstatě až po sjezd 178 Ostrovačice. Jistě, ne v celém úseku, ale po jednotlivých částech hodně často. Dohromady se bude najednou pracovat na 71 kilometrech dálnice – pokud tedy pojedete do Brna, velkou část cesty pojedete v omezení. Některé úseky by se měly stihnou opravit v roce 2020, některé ale budou trvat až do roku 2021.

Konkrétně se v roce 2020 budou opravovat úseky od sjezdu 21 Mirošovice po sjezd 29 Hvězdonice, 56 Soutice až 66 Loket, 90 Humpolec až 104 Větrný Jeníkov a 141 Valašské Meziříčí – západ až 146 Valašské Meziříčí – východ. Do roku 2021 pak potrvají rekonstrukce úseků od sjezdu 81 Koberovice po 90 Humpolec, 119 Velký Beranov až 134 Měřín a 168 Devět Křížů až 179 Ostrovačice.

Největší část omezení začne v průběhu března a dubna. Pak bude potřeba počítat při cestách mezi Prahou a Brnem počítat se zdržením. A to nejen kvůli omezení rychlosti, ale hlavně kvůli vyšší možnosti nehod, které se často ve zúžení stávají.

Proto je dobré v opravovaných úsecích dávat pozor hlavně při předjíždění – levý pruh bývá omezený pro vjezd vozidel o maximální šířce 2,2 metru, někdy dokonce jen 2 metry. To se může zdát jako hodně, ale i některá osobní auta to mají opravdu těsné. Pokud navíc připočítáme to, že ne každý v pravém pruhu jede přesně ve svém pruhu, místa na rozdávání tam rozhodně není. Pokud tedy nemusíte předjíždět, nedělejte to. Omezení nejsou přehnaně dlouhá, nejdelší bude mít 14,7 km. Pokud si tedy na předjetí nevěříte, počkejte raději v pravém pruhu.

Pokud se totiž ve zúžení stane nehoda, dálnici to zablokuje opravdu na dlouho, jelikož se k takovému místu nemohou snadno dostat záchranné složky.

Nezbývá než popřát, ať projedete dálnici bez kolon a těšit se na rok 2022, kdy by již všechny úseky měly být hotové.