Dvoulitrové silné Turbo od Opelu je minulostí. Nový motor má menší výkon i objem

16. 8. 2018

Německý Opel přidal do nabídky pro vrcholný model Insignia nový benzínový motor 1.6 Turbo. Ten disponuje 200 koňmi, částicovým filtrem a slouží jako náhrada za 260 koňový benzinový dvoulitr. Ne, nejedná se o žert. Vše souvisí s emisními limity Euro 6d-TEMP. Nová přeplňovaná zážehová šestnáctistovka proto nabízí menší spotřebu, ale také výkon. Zmíněných 200 koní při 5500 ot./min a točivý moment 280 Nm dostupných od 1650 do 4500 otáček za minutu pak nejsou příliš oslnivé hodnoty. Motor se bude párovat se šestistupňovým manuálem, respektive šestistupňovou automatickou převodovkou.

Podle technických tabulek má Insignia 1.6 Turbo zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a maximálka činí 235 km/h. Průměrná spotřeba se má pohybovat mezi 6,3 až 6,7 litry na 100 kilometrů, což závisí na typu zvolené převodové skříně. Není to tak dávno, co naším testem prošlo vrcholné provedení Insignia ST 2.0 Turbo s výkonem 260 koní a pohonem všech kol. Ve spojení s automatickou převodovkou s osmi stupni jsme se ohledně spotřeby pohybovali okolo deseti litrů na 100 km. Nový motor by tak měl zaručit podobnou dynamiku, navzdory ztrátě 60 koní a 0,4 litru objemu.