Opel ukázal novou generaci užitkového modelu Combo

25. 1. 2019

Koncem minulého roku se ze celosvětových statistik ukázalo, že rodinné verze užitkových dodávek hlásí stále větší úspěch u zákazníků. Možná i z toho důvodu přispěchal německý Opel s novou generací modelu Combo, který ukázal rovnou ve verzi Van. Na včerejší tiskové konferenci, kam bylo pozváno i Driveto, jsme se dozvěděli spoustu zajímavých faktů. Víte například o tom, že Combo je tu s námi již v páté generaci? Stejně tak to, že jako jediné nabídne osmistupňový automat, o čemž si může konkurence z řad užitkáčů nechat leda zdát. Novinka se chlubí místem pro dvě euro-palety, nákladním prostorem o objemu až 4,4 m3 a užitečném zatížení do 1000 kg. Někteří z vás asi tuší, že Combo je vlastně postranním dvojčetem Citroenu Berlingo Van a Peugeotu Partner, jenže po usednutí do kabiny Opelu jsme tuhle myšlenku rychle zapomněli.

Předně za to může nadmíru komfortní interiér, jenž nás překvapil vyhřívaným koženým volantem z modelu Insignia. Dále se jistě počítají elektrické vyhřívané sedačky (bohužel jen s jedním stupněm intenzity), head-up displej či dvouzónova automatická klimatizace! Popravdě už chybělo jen kožené čalounění sedadel, lepší grafika palubního systému a nikdo by nám nevyvrátil, že sedíme v osobním autě vyšší střední třídy. Zajímavým prvkem je indikátor přetížení, což je další věc, kterou nemá nikdo z konkurence vyjma koncernu PSA. Systém vybavený senzory měří hmotnost nákladu naloženého do vozidla. Bílá LED dioda signalizuje řidiči moment, kdy hmotnost nákladu překročí 80 procent povoleného užitečného zatížení. A pokud je tato limitní hmotnost překročena, rozsvítí se oranžové světlo se symbolem vykřičníku.

Ačkoliv zatím tento vůz nemáme v rámci operativního leasingu, případní zájemci nechť bombardují náš tým Driveta, my se pak pokusíme tuhle roztomilou dodávku zařadit do nabídky. Má opravdu co nabídnout, a to jak po přepravní stránce, tak i v otázce bezpečnosti. A co vlastně německou novinku pohání? My měli v rámci testovací jízdy k dispozici nejsilnější verzi motoru 1.5 BlueHDI o 130 koních výkonu. V nabídce je však i slabší verze s 75 a 102 koní. Jak už bylo zmíněno,  k nejsilnější motorizaci lze za příplatek pořídit automat s osmi stupni, u všech jiných motorů pak musíme počítat s manuálem. Jestli i vy máte v oblibě vozy z kategorie Van anebo hledáte něco, v čem převezete naprosto s přehledem pět rozměrných cestujících, můžete se podívat třeba na Toyotu ProAce, která je vlastně jedním z "bratrů" koncernu PSA. Podobně totiž bude vypadat i nový Opel Zafira, jehož podoba je již známa a jen je potřeba čekat na její oficiální příchod na světové trhy.