Jak vybrat auto na operativní leasing

7. 7. 2017

Při výběru auta na operativní leasing se musíme zorientovat ve dvou rovinách. Za prvé si musíme zvolit, jaké auto chceme. Máme jasnou představu o značce a modelu? Bude to kombík, SUV nebo menší hatchback? Preferujeme automatickou převodovku a pohon na všechna čtyři kola? Dáváme přednost naftě před benzínem? Určitě nás bude zajímat i motorizace a výbava vozu. Na všechny tyto otázky si budeme muset odpovědět při výběru konkrétního auta, se kterým budeme trávit příští měsíce a kilometry.

Do výběru auta samozřejmě výrazně vstupuje cena, která už úzce souvisí také s parametry operativního leasingu, které představují druhou rovinu, kterou se musíme zabývat. Jaké si tedy musíme položit otázky, když vybíráme auto na operativní leasing?

Doba nájmu


Jeden z klíčových parametrů. Nejpopulárnější jsou operativní leasingy na 24 nebo 36 měsíců. Samozřejmě existují nabídky na delší pronájem (až pěti let) i na kratší dobu než dva roky. Kratší doby pronájmu jsou v dnešní době v menšině. Operativní leasing na delší časové období standardně znamená nižší cenu. Měli bychom ale najít rozumný kompromis mezi ideální dobou pronájmu a měsíční splátkou, která je danou dobou ovlivněná. Mysleme také na obměnu zvoleného auta. Při delších pronájmech je sice nižší cena, ale prodlužuje se výměna auta opět za nové.

Nájezd


Položme si otázku. Kolik kilometrů ročně najedeme? Auta na operativní leasing se nejčastěji nabízí s nájezdem 20.000 kilometrů ročně. Jedná se o nejběžnější nájezd. Velmi často můžeme zvolit roční nájezd i 10.000 km nebo až 30.000 km. Více než 30.000 km ročně je spíše výjimka. Čím vyšší nájezd, tím vyšší měsíční splátka a to z jednoduchého důvodu. Auto po konci pronájmu vracíme s vyšším nájezdem a tím pádem nižší prodejní cenou. Často operativní leasing nabízí tzv. volnou hranici. Jedná se o předem stanovený počet kilometrů, které je možné najet nad rámec domluveného nájezdu. Pokud se přejede i tato volná hranice, je účtován poplatek za kilometr projetý navíc. Ceny kilometrů navíc se pohybují v jednotkách korun a neměli bychom tuto informaci ignorovat před podpisem smlouvy. Někteří poskytovatelé nám budou účtovat korunové poplatky i za nedojeté kilometry. Tato informace bude také uvedená ve smlouvě a cenové nabídce. Vyplatí se zaměřit i na tuto položku.

Spoluúčast havarijního pojištění a GAP


Nejběžnější je spoluúčast ve výši 5 % nebo 10 %. Setkáme se ale i s 1 % a 2 %. Přirozeně je nejžádanější co nejnižší spoluúčast. Počítejme s tím, že čím nižší spoluúčast, tím vyšší je cena pojištění a tím pádem i naší měsíční splátky. Jistota je jistota, a proto je rozumné, nezavrhovat vyšší cenové nabídky, které ale obsahují nižší spoluúčast havarijního pojištění. GAP nám zaručuje krytí do výše původní ceny auta v případě odcizení nebo totální škody, a proto je velké plus, když ho nabídka obsahuje.

Se servisem a pneumatikami


Nechcete vybírat zimní pneumatiky a platit pneuservis? Chcete přijet do servisu na garanční prohlídku nebo drobnou opravu a odjet, aniž byste museli něco platit? Jde to. Pokud vybereme nabídku operativního leasingu se servisem a zimními pneumatikami. Standardně si můžete zvolit nabídku bez služeb a pneumatiky i servis řešit sami. Je jenom na vás, jestli budete mít operativní leasing se službami a budete v podstatě do auta lít pouze palivo, nebo měsíční splátku o tyto položky snížíte a zimní pneumatiky a servis budete platit mimo splátky operáku.

Cena


Všechny výše zmíněné položky ovlivňují finální měsíční splátku operativního leasingu. Cenovou hranici určíte sami, ale při výběru auta na operativní leasing věnujte pozornost všem vyjmenovaným položkám a určete si, co potřebujete pro spokojený provoz auta.

Podívejte se na bohatou nabídku aut na operativní leasing na driveto.cz a vyberte si tu nejvhodnější pro vás.